Z archiwum ......

Wakacyjne rady

Zakończenie roku szkolnego

Rozpoczęcie roku szkolnego 2008/2009

Wszystko co dobre szybko się kończy. Po ponad dwumiesięcznym okresie wakacji rozpoczęliśmy dziś naukę. Pani Dyrektor szczególnie ciepło powitała w progach szkoły pierwszoklasistów i wszystkim zgromadzonym życzyła udanego roku.

Wycieczka rowerowa do Prostyni i Treblinki

30 września grupa uczniów i opiekunowie wybrali się na wycieczkę rowerową. Celem był dojazd do Sanktuarium Trójcy Swiętej w Prostyni i oczywiscie mile spędzony czas. Odwiedziliśmy również lokalne muzeum pana Andrzeja Kongiela, w którym świetnie bawiliśmy się i zjedliśmy kiełbaski z ogniska. W drodze powrotnej zwiedziliśmy były obóz zagłady Treblinka. Wycieczka była jak najbardziej udana.

Dzień Edukacji Narodowej

15 października 2008r. świętowaliśmy "Dzień Edukacji Narodowej". Pani Dyrektor, nauczycielom i wszystkim pracownikom szkoły uczniowie życzą wszystkiego najlepszego i samych wesołych i szczęśliwych dni.

Dzień Papieski

21 października 2008r. był dniem szczególnym w naszej szkole, uczniowie starszych klas przygotowali okolicznościowy program słowno-muzyczny poświęcony pamięci Ojca Św. Jana Pawła II.

Ślubowanie klasy I

28 października odbyło się ślubowanie uczniów klasy I. Wydarzenie to obudziło duchy naszej szkoły, które przeegzaminowały pierwszaków i wyraziły zgodę na powiększenie dziatwy szkolnej o trzech nowych uczniów.

Wizyta w jednostce Straży Pożarnej

Przy okazji wyjazdu na sztukę do Ośrodka Kultury w Sokołowie Podlaskim odwiedziliśmy tutejszą jednostkę Straży Pożarnej. Celem tej wizyty było przybliżenie zawodu strażaka- ratownika oraz propagowanie ochrony przeciwpożarowej. Dzieci zadawały wiele pytań, na które odpowiadali funkcjonariusze. Podobał im się przede wszystkim zjazd po ześlizgu, który zaprezentowali strażacy. Był to ciekawie spędzony czas.

Święto Niepodległości

W dniu 14.11.2008r.odbyła się w naszej szkole uroczysta akademia z okazji 90 rocznicy Odzyskania Niepodległości. Uczniowie przedstawili montaż słowno-muzyczny.
Niepodległości nikt nam nie podarował,
Nie wyżebraliśmy jej ani u zaborców, ani też u wielkich mocarstw.

Mikołajki

Mikołajki szkolne spędziliśmy pod hasłem "Prawa dziecka i człowieka". Odbyło się spotkanie warsztatowe połączone z przedstawieniem.
Na koniec zjawił się Mikołaj i wszystkim zgromadzonym wręczył upominki.

Wycieczka do Warszawy

W dniu 17 grudnia 2008r. uczniowie naszej szkoły wyjechali na wycieczkę do stolicy. Ogladali sztukę "Wielka nowina" w teatrze Baj. Zwiedzili Muzeum Narodowe i uczestniczyli w lekcji muzealnej "W pracowni artysty". Odbyli również spacer po Starówce i tradycyjnie na zakończenie odwiedzili restaurację MC Donald's. Było super!

Wigilia szkolna

19 grudnia 2008r. rozpoczęła się w naszej szkole uroczysta wigilia. Uczniowie przedstawili piękną część artystyczną, śpiewali oraz grali na fletach wzruszające kolędy i pastorałki. Najmilszą chwilą uroczystości było łamanie się opłatkiem. Płynęły życzenia, a uśmiech gościł na wszystkich twarzach.

Choinka noworoczna

Nietypowo, bo w Walentynki odbyła się choinka noworoczna. Uczniowie przygotowali program artystyczny, upominki wręczał tradycyjny Mikołaj, a potem była już tyko zabawa.

Dzień Kobiet

"Dzień Kobiet, Dzień Kobiet niech każdy się dowie, że dzisiaj jest święto dziewczynek..."
9 marca odbył się apel poświecony wszystkim kobietom. Każda otrzymała upominek od płci przeciwnej.

Wycieczka do Siedlec

Dnia 27 marca 2009 r. uczniowie udali się na wycieczkę do Siedlec. Złożyli wizytę w Katolickim Radiu Podlasia oraz Muzeum Regionalnym. Głównym jednak celem wyjazdu było Muzeum Diecezjalne. Dzieci zobaczyły wiele ciekawych zbiorów i eksponatów malarstwa sakralnego, rzeźb oraz portretów. Najbardziej jednak skupiliśmy się na obrazie wybitnego hiszpańskiego malarza El Greco „Ekstaza św. Franciszka”, który został odnaleziony w naszej parafii. Zawitaliśmy również do Stacji Meteorologicznej, gdzie poznaliśmy przyrządy służące do pomiarów i obserwacji meteorologicznych. Na pożegnanie oczywiście MC Donald’s.

Pasowanie na czytelnika

30 marca uczniowie klasy I zostali przyjęci w poczet czytelników biblioteki. Po przedstawieniu „Urodziny u Kopciuszka” bibliotekarz wielką encyklopedią pasował uczniów na rycerzy książki.

Sprawdzian klasy VI

W dniu 02.04.2009r. uczniowie klas VI pisali Sprawdzian. Czekamy na wyniki.

Wielkanoc

Z okazji nadchodzących świat wielkanocnych 8 kwietnia uczniowie naszej szkoły przygotowali apel poświęcony tradycjom i symbolom wielkanocnym. Była to okazja do złożenia życzeń i podzielenia się jajkiem.

Dzień Ziemi

Obchody Dnia Ziemi odbyły się pod hasłem potrzeby segregacji odpadów i oszczędzania surowców naturalnych. Uczniowie przygotowali dwie scenki: „Rozprawa ze śmieciami czyli szukaj zysku w odzysku” oraz „Świat potrzebuje ciebie”. Pierwsza scenka została również wystawiona podczas gminnych obchodów Dnia Ziemi w Kosowie Lackim.

Konstytucja 3 Maja

Maj - rocznica wielkich myśli
Akademia z 30 kwietnia przybliżyła uczniom historyczne chwile uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Odśpiewaliśmy hymn i pieśni patriotyczne. Na koniec wysłuchaliśmy słów Jana Pawła II, które skierował do Polaków podczas homilii w Warszawie 1991r.

Dzień Matki

Dzień Matki - najpiękniejsze ze świąt. 22 maja do szkoły zostały zaproszone Mamy, dzieci złożyły Im podziękowania za trud wychowania.

Wycieczka do Białowieży

Niemałe wrażenie zrobiła na uczniach młodszych klas wycieczka do Białowieży i Ciechanowca zorganizowana 26 maja.
Ciechanowieckie Muzeum Rolnictwa zadziwiło wszystkich ogromnymi zbiorami z zakresu rolnictwa i tradycji podlaskich. Chłopcom podobały sie maszyny rolnicze, dziewczeta zainteresowało wyposażenie domów.

Maluchy w Białowieży zwiedzali Muzeum Przyrody oraz Rezerwat Żubra, gdzie najważniejszą atrakcją były oczywiście żubry.

Wycieczka była wspaniała.

Wycieczka na Mazury

W dniach 25-28 maja przebywaliśmy wraz z zaprzyjaźnioną klasą VIb z Kosowa Lackiego na Mazurach. Jako pierwsze przeszliśmy ścieżką przyrodniczo-dydaktycznną w Puszczy Piskiej w miejscowości Spychowo. Potem pojechaliśmy do Sanktuarium w Świętej Lipce, gdzie wysłuchaliśmy pięknego koncertu organowego. W drodze powrotnej do Piecek (tam mieszkaliśmy) zajechaliśmy do Mrągowa. Mieliśmy okazję stanąć na scenie mrągowskiego amfiteatru oraz podziwiać piękne widoki.

Na drugi dzień pojechaliśmy zwiedzić Rezerwat Hodowli Konika Polskiego w Popielnie. Potem udaliśmy się z miejscowości Ruciane Nida statkiem do leśniczówki w Praniu, gdzie mieszkał i tworzył K. I. Gałczyński. Kolejnym przystankiem był Park Dzikich Zwierząt w Kadzidłowie. Mieliśmy okazję zobaczyć wiele pięknych przykładów fauny. Niektóre ze zwierząt mogliśmy dotknąć i nakarmić.

Trzeciego dnia pojechaliśmy do Muzeum Stacji Badawczej PAN w Kosewie i obejrzeliśmy ciekawą ekspozycję poroży i trofeów. Przy niesprzyjającej aurze podziwialiśmy żywe okazy jeleniowatych. Następnie zwiedziliśmy Mikołajki i nakarmiliśmy głodne ptactwo. Kolejnym punktem naszej wycieczki była Galindia w Izocie, gdzie cofnęliśmy się do czasów plemiennych. Zagraliśmy scenki z życia Galindów.

Ostatniego dnia pojechaliśmy do Planetarium i Obserwatorium w Olsztynie. Obejrzeliśmy pokaz astronomiczny „Ziemia w kosmosie” i wystawę interaktywną poświęconą zjawiskom optycznym. Zwiedziliśmy również zamek w Olsztynie, który odegrał sporą rolę podczas wojen polsko-krzyżackich.

Mimo chłodnej pogody wycieczka minęła w ciepłej, rodzinnej atmosferze. Wróciliśmy bogatsi o nowe doświadczenia.

Młodzi Twórcy i Tradycje

4 czerwca podczas Powiatowego Przeglądu Teatrów Obrzędowych "Młodzi Twórcy i Tradycje" uczniowie naszej szkoły zaprezentowali widowisko przedstawiające obrzędy żniwne. Była przepiórka i frycowanie oraz dobra zabawa.

Druga grupa uczniów pięknie zatańczyła polkę.

Konkurs o Andersenie

16 czerwca odbył się konkurs wiedzy o życiu i twórczości H.Ch.Andersena. Uczniowie zaprezentowali kilka scenek z baśni tego pisarza.

Wakacyjne rady

18 czerwca uczniowie klasy III zorganizowali apel zawierający wakacyjne rady, których należy przestrzegać, aby bezpiecznie i wesoło wypoczywać.

Zakończenie roku szkolnego

Za nami kolejny rok nauki. Progi naszej szkoły opuściło 12 absolwentów. Najlepsi zostali nagrodzeni książkami za całoroczną pracę i otrzymali świadectwa z wyróżnieniem i czerwonym paskiem. Nauczyciele zaś za swoją pracę, dobre słowo, i cierpliwość otrzymali jako podziękowanie słowa: Dziękuję, Przepraszam oraz kwiaty...